Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής που προβλέπεται από τον νόμο 2508/1997, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, θα συζητηθεί την προσεχή Τετάρτη σε κοινή κοινοβουλευτική συνεδρίαση των επιτροπών Περιβάλλοντος και Παραγωγής Εμπορίου της Βουλής.
Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής τάσσεται, σε γενικές γραμμές, υπέρ του συμπαγούς χαρακτήρα της πόλης, δηλαδή υπέρ του περιορισμού των επεκτάσεων στα σχέδια πόλης. Ωστόσο, κρίνεται ότι απουσιάζουν τα συγκεκριμένα εκείνα μέτρα που θα περιορίσουν δραστικά την εκτός σχεδίου δόμηση ή τη διασπορά νέων , μεγάλων εμπορικών αναπτύξεων στις εκτός πολεοδομικού σχεδίου περιοχές του Νομού.
Επίσης, στους οδικούς χάρτες επαναφέρεται το “όραμα” των προηγούμενων δεκαετιών, δηλαδή οι επεκτάσεις των αυτοκινητοδρόμων και, συγκεκριμένα, της Αττικής Οδού προς κάθε δυνατή κατεύθυνση. Ειδικότερα, θα επιχειρηθεί η σύνδεση της Αττικής Οδού με τη βόρεια είσοδο του Αεροδρομίου, η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και η σύνδεση μέσω σήραγγας με τον κάμπο των Μεσογείων και από εκεί μέχρι το Αεροδρόμιο, καθώς και η επέκτασή της μέχρι τη Ραφήνα και το Λαύριο.
Τέλος, με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής προτείνεται μία σειρά αναπλάσεων για το κέντρο της Αθήνας και, συγκεκριμένα, για την οδό Πανεπιστημίου, την Ακαδημία Πλάτωνος, τις προσφυγικές κατοικίες της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, τη νότια πύλη του λιμένος του Πειραιά και την περιοχή των “Λιπασμάτων” στην Δραπετσώνα. Προβλέπεται, επίσης, ο επανακαθορισμός των χρήσεων γης στην Πλάκα και το Θησείο, με σκοπό την ενίσχυση της κατοικίας, καθώς και η προώθηση προγράμματος πεζοδρομήσεων στο κέντρο του Πειραιά. Παράλληλα, προωθείται και η ανάδειξη των παραδοσιακών οικισμών της Αττικής, όπως είναι τα Βίλα, ο Βαρνάβας, ο “Κουβαράς” του Μαρκοπούλου και άλλων.